5 érv a drámapedagógia mellett

Egyebek
5 érv a drámapedagógia mellett

A drámapedagógia egy művészetpedagógiai módszeregyüttes, amelynek középpontjában a dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás áll.

A résztvevők a foglalkozások során egy képzeletbeli világot építenek fel, majd annak szereplőiként valóságos problémákkal találják magukat szemben, de tétmentes szituációban gyakorolhatják a mindennapi élet megpróbáltatásait, fontos tapasztalatokat szerezve ezzel.

A drámajáték célja nem egy közönség előtt is bemutatásra kerülő előadás létrehozása, hanem az adott bonyodalom témájának, előzményeinek és következményeinek minél alaposabb megértése.

1) Segíti a világ megismerését

Minél több világot elképzelünk és kipróbálunk, annál felkészültebben reagálhatunk a váratlan, ám valós élethelyzetekre. Aki improvizációs helyzetgyakorlatokkal már kipróbálta, milyen egy világjárvány, biztosan aha-élményekkel kezdte a karantént.

2) Fejleszti az önismeretet

A partnereinkkel kölcsönösen együttműködve adott a lehetőség saját magunk, rejtett képességeink, számunkra is ismeretlen hanglejtéseink és gesztusaink kiaknázására. Mivel nemcsak a négy fal között kísérletezünk, hanem mások is tanúi kitárulkozásunknak, megerősödhet önazonosságunk. A későbbiekben ez az önazonosság-érzés hozzásegíthet minket a teljesebb önmegvalósításhoz. A drámajátékok résztvevői megélik kreativitásukat, amit aztán az élet más területein is könnyebben mozgósítanak.

3) Empátiából jeles

A rögtönzések a legkülönfélébb akciókat hívják elő, ahol nemcsak a körülmények változnak, hanem a szerepek is cserélődnek, ezáltal erősödik a beleélési és az együttérző képesség, és könnyebben megy majd a nézőpontváltás is. A drámapedagógiás eszközöket megismerő és alkalmazó gyerekek szignifikánsan toleránsabban viselkednek a kisebbségekkel és az idegenekkel, figyelembe veszik a többi embert is, és nagyobb szociális felelősségérzetükből adódóan jóval az átlag feletti mértékben vesznek részt a közösségeket érintő ügyekben.

4) Javuló tanulmányi eredmények

A drámapedagógiai foglalkozásokon rendszeresen jelen lévő diákok szeretnek iskolába járni, és az elvártnál több időt is töltenek ott, örömüket lelik a megoldandó feladatokban, és tanáraik értékelése alapján megannyi szempontból kiemelkedőbb teljesítményt nyújtanak. Ezek a gyerekek – szüleik nagy megelégedésére – kevesebbet ülnek a tévé vagy a számítógép előtt. Tanáraik szerint nyelvhasználatuk fejlődik a legtöbbet, bátrabban olvasnak hangosan és izgalmas fogalmazásokkal örvendeztetik meg magukat, egymást és pedagógusaikat.

5) A művészetek iránti fogékonyság

Talán nem meglepő, hogy az alkotókedv és a kreativitás növekedésével egyenes arányban nyitottabbak lesznek művészeti és kulturális termékek iránt, legyen szó irodalomról, színházról, komolyzenéről, filmművészetről vagy kézművességről.

Kapcsolódó
PEOPLE TEAM tábor
Egyebek

Gyermekkori barátságok

Az iskoláskorú gyerekek testvéreik és szüleik helyett egyre több időt töltenek a barátaikkal. Ez az idő a kamaszkor során kiugróan…
PEOPLE TEAM tábor
Egyebek

Hogyan barátkoznak a gyerekek?

„Engem senki sem szeret.” „Nem fognak engedni játszani!” Hallottunk már ilyen kijelentéseket, és tudjuk, a kisgyermeknek fáj, ha nincs barátja.…
PEOPLE TEAM tábor
Egyebek

Viselkedés

Az emberek leírása, magatartásuk magyarázata során használt kifejezés a viselkedés, mely bizonyos helyzetekben előforduló pozitív vagy negatív érzés és a…

Még több

EZ A TÁBOR AZ A TÁBOR

This will close in 21 seconds